Het beroemde Franse modehuis Hermes komt met een uniek winkelconcept. Het merk lanceert een online popup store. Deze lancering is in samenwerking met het creatief bureau AKQA. Dit bureau heeft vestigingen onder meer in Amsterdam, Atlanta en Berlijn. De organisatie is betrokken bij veel trendy merken waaronder ook Dyson en Nike. Voor deze laatste organisatie heeft het gewerkt aan de Nike Fuel band en Nike Fitness op de Xbox.
Lancering Hermes popup in 27 landen
De tijdelijke onlinewinkel van Hermes is gelanceerd in 27 landen waaronder in Europa, Azië en de Verenigde staten. De site is te benaderen via de link LaMaisonDescarres.com. Als je naar de site gaat wordt je welkom geheten op het nieuwe adres van de Hermès-zijde. Je kunt de collecties van het modehuis verkennen en verdwalen op de verdiepingen in de online vestiging van Hermes. Deze online winkel is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. De online collectie bevat in het begin ongeveer zeshonderd zijden sjaals bandana’s en aanverwante artikelen. Een zeer groot aanbod van Hermes producten. Om deze grote collectie te bekijken kun je door een Pierre Marie vormgegeven ruimte navigeren. De site is rijk geïllustreerd. Waarmee je het gevoel moet krijgen in een echte Hermes winkel te bevinden. Voor het ontwerp van de Hermes popup site heeft Pierre Marie nauw samengewerkt met directieleden van Hermes en het team van AKQA.
Lang gewerkt aan Hermes popup
Volgens de berichten heeft de organisatie tien maanden besteed aan de ontwikkeling van deze online popup store. Gelukkig is bij de lancering van deze nieuwe online winkel de winkel ook toegankelijk in het Nederlands. Hermes heeft naast deze popup store ook nog de gewone Hermes.com site online.
Ben benieuwd hoeveel omzet Hermes zal behalen in dit nieuwe online winkelconcept. Het modehuis Hermes heeft al een goed eerste half jaar achter de rug. In de eerste helft van dit jaar was de omzet rond de 1,9 miljard euro. Hiermee wist Hermes een omzet groei van acht procent te realiseren.